Въпреки че маркетингът не беше ориентиран към клиентите като телевизионните реклами, билбордовите реклами или маркетинга от човек на човек, сега той се фокусира повече върху потенциалните клиенти след въвеждането на дигиталния маркетинг. Хората взаимодействат редовно в социалните мрежи, което дава възможност да се предвидят точно техните нужди. И тук изкуственият интелект може да играе важна роля.
Изкуственият интелект вече е променил начина, по който компаниите взаимодействат с клиентите и как се управляват маркетинговите кампании. След възхода на изкуствения интелект пейзажът на дигиталния маркетинг се промени драматично. Помага на компаниите да разработят ефективни дигитални стратегии, да оптимизират кампании и да увеличат възвръщаемостта на инвестициите. Изкуственият интелект засяга много области от живота чрез смарт устройства, чат ботове и самоуправляващи се автомобили.
Те имат за цел да идентифицират интересите и предпочитанията на клиентите, за да осигурят персонализирано клиентско изживяване. AI също е повсеместен във вашия ежедневен свят, когато използвате SIRI, Google, имейл, Facebook, Alexa, Amazon, Instagram и безброй други технологии, на които разчитаме.
Тъй като технологиите се променят толкова бързо, е трудно да се предвиди бъдещето. Но в тази публикация в ще се опитаме да споделим някои очевидни неща, които ще променят бъдещето на дигиталния маркетинг.
Целеви маркетинг
Усъвършенстваното използване на AI в маркетинга подобрява вашата възвръщаемост на инвестициите, като прави маркетинга ви по-ефективен, което често е един от най-големите разходи на компанията. Преди онлайн рекламата компаниите плащаха големи суми пари за реклами по телевизията, радиото или вестниците, знаейки, че само малък процент от хората, които видят техните реклами, ще станат клиенти.
Беше изключително неефективно, но компаниите нямаха избор, ако искаха да се позиционират като пазарни лидери. В ерата на интернет развиваме способността да научаваме много за това кой се интересува и кой не се интересува от нашите продукти и услуги.
Например Amazon постигна първия си успех със своята технология за препоръчителен двигател, а Google и Facebook с техните целеви рекламни платформи. Днес всички тези платформи са подобрени с технология за машинно обучение, което ги прави още по-ефективни, защото получават повече информация за клиентите и техните навици на покупка.
Чат ботове
Чатботът е софтуер, който може да чати (или „чат“), използвайки изкуствен интелект за определяне на отговорите. Може да сте използвали чат, за да търсите отговори на въпрос в уебсайт. Чат ботовете могат да имат аудио или текстови чатове, като последните обикновено се появяват в прозорците за чат на екрана на компютъра. Не прилича на всеки маркетингов канал, който сте използвали преди, като реклами или имейли. Но чат ботовете са мощни маркетингови инструменти – особено в социалните медии – защото те могат да осигурят обслужване на клиентите, което помага както на вашия клиент, така и на вашата фирма, да събират данни за клиентите, които ви помагат да насочвате вашите съобщения и да ви доставят целеви съобщения. Чат ботовете могат дори да преместват клиентите през фунията на продажбите, като задават по-конкретни въпроси, за да помогнат на клиентите да намерят продуктите, които търсят.
Маркетинг на съдържанието, управляван от AI
Рекламодателите осъзнават, че могат да получат конкурентно предимство в дигиталната ера с инструменти, които им помагат да разберат по-добре поведението на потребителите. Ключът към маркетинга и растежа е получаването на правилното послание до точните хора в точното време. Това ще бъде направено чрез проучване на пазара, за да се определи какво тревожи хората от културна и социална гледна точка, както и чрез разглеждане на статистически данни на макро ниво за вашия целеви пазар (възрастова група, доход, ниво на образование).
Сегментирането на тази информация и развитието й в нещо, което можете да представите на аудиторията си, е важно, ако искате да дадете на аудиторията причина да прочете вашето съобщение. Тук се намесва AI. Изкуственият интелект започва да играе важна роля в доставянето на съдържание. Помага, като предвижда кои теми е вероятно да привлекат трафик и точно предоставя съдържание по тези теми.
Малките бизнеси използват изкуствен интелект, за да предоставят препоръки за съдържание на своите клиенти въз основа на техните минали покупки, интереси за сърфиране и демографски данни. Този подход е по-добър от традиционните техники за директен маркетинг, тъй като предоставя много по-интересна информация на клиента и избягва много от проблемите, свързани с традиционните методи като изпращане на групови каталози.
Намиране на правилните микро инфлуенсъри за вашият бранд
Рекламодателите все повече използват AI, за да идентифицират по-малки инфлуенсъри, които е най-вероятно да се ангажират с техните брандове и аудитории. Това доведе до появата на „микро инфлуенсъри“. Това са обикновени хора, а не знаменитости, които са използвали своя опит, за да изградят нишова публика, която се интересува от мнението им.
AI позволява на компаниите да достигнат до различни ниши и сегменти от аудитория. От другата страна можете да намерите микро-инфлуенсъри с правилната аудитория. AI може да ви помогне да определите кога за вас има смисъл да плащате по 1000 долара на всеки от 100-те души, за да говорят за вашите продукти, вместо да плащате големи пари на знаменитости, за да ги рекламират. Отново, става дума за следване на данните и за по-ефективно, а не за това, което търговците мислят, или за изпълнение на най-добрите си планове.
AI и управление на взаимоотношенията с клиентите
AI играе важна роля в управлението на взаимоотношенията с клиентите. Фирмите могат да получат представа в реално време за това как техните клиенти взаимодействат по много канали, които използват за комуникация. Потребителите могат автоматично да възлагат проблеми на подходящи групи за поддръжка и да използват статистически модели, за да определят най-добрите следващи стъпки. Чатботовете могат да се използват за предоставяне на знания чрез автоматизирани работни процеси. Това е много рентабилен подход за увеличаване на вашата клиентска база. Наблюдавайте данните за клиентите, за да определите кои перспективи е най-вероятно да преобразуват и помогнете на бизнеса да поддържа тези партньорства.