С над 1,4 милиарда активни потребители месечно, Instagram остава една от най-активните социални медийни платформи, изпреварвайки дори TikTok, който има малко над милиард активни потребители месечно. 23,1% от хората на възраст над 13 години по света използват Instagram.
С такава огромна потребителска база е напълно нормално тенденциите в Instagram да идват и да си отиват, тъй като платформата непрекъснато се учи да обслужва своите потребители и особено поколението Z , което основно диктува тенденциите в социалните медии.
Има обаче някои дългосрочни трендове в Instagram, които процъфтяват през последните години и ще продължат да растат през 2023 г. и вероятно след това. Тенденции като автентично съдържание и активизъм са повече от мимолетни харесвания в Instagram и отразяват посоката, в която се движи светът след пандемия, война и най-малкото куп социални проблеми, които се появиха и възникнаха отново през последните години.
В тази публикация споделяме повече за тези типове тенденции в Instagram, за които определено трябва да внимавате през 2023 г.
Тенденция 1: Рециклирайте, използвайте повторно, поправете
През 2023 г. креативните дизайни на поколението Z планират да вземат модата в свои ръце. Устойчивостта е ключов въпрос за поколението Z. Тъй като опасенията за климата нарастват, облеклото „Направи си сам“ предлага устойчива алтернатива на бързата мода.
Повече от половината от респондентите от Gen Z казаха, че планират да правят свои собствени дрехи през 2023 г. Потребителите от Gen Z не са имунизирани срещу нарастващите разходи и през 2023 г. повече потребители от Gen Z планират да спестят пари за своите дрехи. На въпроса какво биха направили, когато дрехите са извън бюджета, повече от една четвърт от купувачите от поколението Z се обръщат към спестовността
Тенденция 2: Климат и изразителна красота
За поколението Z гримът и козметичните продукти са форма на себеизразяване. Повече потребители от поколение Z вероятно ще използват грим, за да изразят личността си, отколкото да подобрят красотата си. Можете да очаквате Gen Z експериментален и изразителен грим навсякъде.
Въздействието на изменението на климата кара купувачите от поколение Z да купуват защитни продукти за грижа за кожата и красота. Двама от всеки трима купувачи от поколение Z планират да купят продукти за грижа за кожата или красота, които предпазват от екстремно време и слънце. Проблеми като нарастващото замърсяване на въздуха и силните UV лъчи увеличават устойчивостта на продуктите към климата.
Тенденция 3: Финансовият ренесанс
Близо две трети от поколението Z планира да използва социални медии, за да печели пари през 2023 г. Създаването на съдържание не е само за професионалистите на пълен работен ден. 6% от потребителите на социалните медии Gen Z планират да монетизират проект тази година. Финансовата грамотност е ключово умение за тях.
Поколението Z е известно със своята инициативност, а финансовите умения са сигурен начин за ускоряване на успеха. Повече от 85% от поколението Z планират да придобият ново умение през 2023 г., а един на всеки 4 тийнейджър, потребител на социални медии, иска да подобри своите умения във финансите.
2023 е годината когато тийнейджърите превръщат идейните си проекти в генератори на приходи в Instagram. Докато значителна част от поколението Z се надява да печели пари в Instagram, почти половината от създателите казват, че създават съдържание, за да изразят себе си и да се забавляват.
Тенденция 4: Тенденции при създателите: общност и участие
Личните преживявания създават общност между създателите на съдържание и феновете на Gen Z. , потребителите на социалните медии от поколение Z са нетърпеливи да вдъхнат живот на дигиталните си взаимоотношения.
Близо една трета от потребителите на Gen Z очакват лични изживявания, като например среща на създател и поздрав с любимите им инфлуенсъри. През 2023 г. смесените медии ще доминират производството на съдържание.
Новото поколение очаква техните любими инфлуенсъри да се разпространят в нови форми на медиите. Например през 2023 г. повече от 40% от поколението Z искат да чуят подкасти от популярни създатели на социални медии
Тенденция 5: Вашият профил за запознанства за 2023 г
Поколението Z разчупва леда онлайн. Повече от половината потребители на социалните медии Gen Z казват, че е по-вероятно да се чувстват уязвими онлайн или чрез текстовите си съобщения, отколкото лично.
В Instagram DM и съобщенията на продължават да подхранват връзките и разговорите между приятел и любовни интереси. IG е ново приложение за запознанства. Отминаха дните на безкрайно скролване през приложения за запознанства.
През 2023 г. поколението Z ще използва платформи като IG до момента и ще се свързва. Няма нужда да плъзгате наляво или надясно. DM и съобщенията предлагат по-прозрачна, честна и директна комуникация.
Близо половината от потребителите на социалните медии от Gen Z отговориха с „да“, когато бяха попитани дали биха изпратили мем като първо съобщение за мач в приложението за запознанства. Въпреки това, 39% от анкетираните казаха, че не харесват мемовете по-малко, ако не ги харесват.
Тенденция 6: Предприемане на действие
До 2023 г. по-голямата част от поколението Z ще пазарува, за да подкрепя каузи, близки до сърцата им. Поколението Z е поколението на активистите. През 2023 г. повече членове на Gen Z ще използват парите си в подкрепа на каузи и общности.
Членовете на Gen Z имат силни политически гледни точки. Тъй като все повече млади американци достигат възрастта за гласуване, очаквайте повишена видимост и активност по политически въпроси, към които поколението Z е страстно.
През 2022 г. Максуел Фрост стана първият политик от Gen Z, избран в САЩ.
Застъпничеството за хора с увреждания е водещ проблем за поколението Z. Трима от четирима потребители на социални медии от поколение Z искат да следват инфлуенсър с увреждане. Очаквайте повече членове на следващото поколение да се ангажират с творци, които се застъпват за хора с интелектуални или физически увреждания.
Ние от Spread It смe готови да ви помогнем да развиете бизнеса си с помощта на дигитален маркетинг в Инстаграм! Нека се свържем и организираме кратка безплатна среща, за да определим посоката на съвместната ни работа.