Ако все още ви е трудно да вземете решение за маркетинговите си приоритети, вие сте попаднали на правилното място. Надяваме се, че до края на тази публикация в блога ни ще имате по-ясна визия и поне представа как да продължите с вашите дигитални дейности и маркетинг през 2021 г. Да започваме!
- Платете задълженията си по отношение на SEO
- Изберете една или две социални платформи, които да развивате
- Използвайте реклама в социалните мрежи
- Заложете на дългосрочни практики
- Разраствайте племето си и работете върху задържането
- Стартирайте подкаст
- Тествайте маркетинга на съдържанието (видео и live видеа)
- Платете задълженията си по отношение на SEO
Трябва, трябва, трябва да вложите време, работа и бюджет, за да получите вашата A-игра, когато говорим за SEO. Това, което глобалното блокиране ни научи, е, че е необходимо много малко, за да може интернет и търсачките да станат единственият начин за всеки да получава информация, да пазарува и да се забавлява.
Предоставеното SEO не е най-бързият маркетингов инструмент, но е един от онези дълготрайни инструменти, които ще продължите да давате. Ако си свършиш работата както трябва, разбира се. Мислете за това като засаждане на семена и подхранване на културите. Това е единственият начин да осигурите така необходимите резултати, които търсите.
БОНУС СЪВЕТ е да се потопите в Local SEO. Особено ако сте малък или среден бизнес. Тъй като по-малко хора пътуват до далечни места, най-добре е да опитате да се възползвате от местния пазар. Направете се видим локално.
Изберете една или две социални платформи, които да развивате
Времената на омниканалност не са свършили, но всеки е по-наясно с факта, че качеството побеждава количеството. Всеки път. Така че не просто публикувайте едно и също съдържание навсякъде.
Трябва да започнете със стратегическото решение коя платформа е домакин на вашите идеални клиенти. Милениали ли са? Или Gen Z? Или може би дори поколение C? Познайте целта си, ако искате да можете да уцелите тази цел.
И когато знаете къде трябва да се фокусирате, съсредоточете двойни усилия върху свършването на работата!
Друг БОНУС СЪВЕТ е да не разчитате изцяло на вашата маркетингова агенция за работата. Вашата работа като основател или главен изпълнителен директор на бизнеса е да знаете по-добре от всеки друг в каква посока водите кораба си. Това включва не само коя платформа е най-добра за вас и защо, но и как ще се позиционирате. Защото опциите са безкрайни. Но повече за това по-късно в статията.
Използвайте реклама в социалните мрежи
Ако сте се чудили дали трябва да инвестирате сериозно в платени социални мрежи, следната оферта е точно за вас:
В новия свят, не голяма риба изяжда малката, а бързата риба е тази която изяжда бавната риба..”
– Клаус Шваб, основател и изпълнителен председател на Световния Икономически Форум
Това е най-подходящото време за рекламиране във Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter или TikTok. Няма причина за по-нататъшно забавяне. Подобно на SEO рекламата ще се изплаща и в дългосрочен план, защото ще започнете да позиционирате марката си в съзнанието на потенциалните си клиенти. И когато дойде подходящото време, те ще мислят за вас.
Заложете на дългосрочни практики
В Spread It ние наистина не обичаме така наречената "култура на отстъпки". Просто защото сме добре запознати с психологическите фактори и ги вземаме предвид, когато правим бизнес ходове.
Цените с намаление означават, че в мозъка на вашия клиент те са реалните цени. И когато намалението свърши, те ще се въздържат от покупка, защото чакат следващата отстъпка. Това е краткосрочно мислене и нямате нужда от него.
Продължаването на същата линия на мисли с намалени цени ще научи фалшиво повишаване на цените, така че когато ги отстъпите, те да бъдат на редовното ценово ниво. Което е измама на клиентите ви. Което означава, че играта е нагласена. Всичко това поставя таймер на доверието, което хората имат във вашата марка, и в крайна сметка таймер на вашия бизнес. Вие също нямате нужда от това.
Има много и много подобни примери. Просто помислете за това и премахнете излишното.
Разраствайте племето си и работете върху задържането
Една от книгите, които препоръчваме, е „Племена“ от Сет Годин. Шедьовър за социалната структура и канализирането на информация. И задължително за четене.
Казано с няколко думи, всички ние принадлежим към различни племена. Не като индианските племена, не е точно така, а по-скоро като групи от хора. И като всяко племе има водач, който формира формата, размера, мислите и действията на племето. И вие също имате племе. И ти си водачът на това племе.
Помислете какво послание изпращате на света. Помислете как се държите и как подхранвате своето племе от клиенти, фенове, поддръжници и колеги. От вас зависи да направите промяната, която искате да видите.
И ако се съсредоточите върху подхранването на вашето племе, вие всъщност ще започнете и процеса на задържане на клиенти. И в икономически спад е разумно да задържите клиентите си, а не да се фокусирате само върху получаването на нови.
Стартирайте подкаст
Подкастите са тук, за да останат. А подкастингът е много повече от просто говорене пред микрофон, защото за да го направите правилно, трябва да включите няколко от предишните съвети, които ви дадохме – помислете за дългосрочната стратегия, подхранвайте своето племе, сътрудничете, фокусирайте се върху няколко неща, вместо да се разпръснат навсякъде.
Ако решите да яхнете подкастинг вълната, можете да очаквате някои или всички от следните резултати:
- привличане на нови клиенти
- добавена стойност за текущите клиенти
- създаване на нови партньорства
- разширяване на своя мироглед
- приемане на нови процеси
- създаване на нови услуги
- развиване на презентационни умения
- развиване на преговорни умения
- бранд позициониране
- и още много други
Помните ли какво ви казахме за по-бързата риба? Разпространете вашето съобщение сега!
7. Тествайте маркетинга на съдържанието (видео и live видеа)
Съдържанието е цар, а видеото е най-доброто от видовете съдържание.
Ще го ограничим до 4 опции за съдържание, върху които трябва да се съсредоточите:
- Видеа по сценарий с помощта на професионалисти. Това е опцията, която изисква най-голям бюджет, но има най-голям потенциал да привлече много внимание. Помислете за всички налични YouTube-ъри, Инфлуенсъри и уеб-базирани предавания. Всички те са видеа по сценарий и съдържание, което е добре обмислено, добре насочено и предлагано на пазара.
- Анимираните видеа са друга форма на сценарийно видео, което набира скорост и е наистина ангажиращо за по-младата аудитория. Определено по-евтино от записаното видео, но все пак трябва да планирате бюджет. Нашият съвет тук е да намерите компания, която може да произвежда вашите анимирани видеоклипове далеч от САЩ и страни с висок стандарт на живот. Ние сме добър пример за такава компания, защото сме базирани в България.
- Влогването е вашата трета опция, която може да изисква повече време и усилия, отколкото пари, защото ако се научите да снимате и редактирате сами, ще трябва само да си купите камера или добър телефон. Разбира се, има малки детайли, които правят влог интересен, но можете да се справите. Ние вярваме във вас!
- Стриймингът на живо е най-евтиният и небрежен вариант. Просто отворете платформата си по избор и натиснете бутона „На живо“. Най-важното тук е да решите предварително за какво искате да говорите и да поддържате видеоклипа си последователен. Да не говорим за зебри, ако искаш да ми кажеш колко си добър в счетоводството.