В наши дни думата инфлуенсър може да се чуе почти навсякъде. Но ние сме любопитни да задълбаем какво е инфлуенсър?
За нас най-логичното обяснение е, че инфлуенсърите са тип хора, които са си изградили репутация на надеждни и с опит в конкретна тема.
Те генерират много съдържание на различни видове платформи и имат сравнително голям брой последователи, които споделят и се ангажират с техните публикации. Много компании обичат инфлуенсърите, защото могат да насърчат своите последователи да купуват продукти, за които им се плаща за популяризиране.
По този начин, когато даден продукт се рекламира от влиятелни лица, той изглежда по-достъпен и „по-малко в лицето ви“ като по-традиционни маркетингови методи. В крайна сметка любимият ви инфлуенсър никога няма да ви излъже и да рекламира продукти, които са 100 % истински за тях. (тежък сарказъм).
Сега, след като надраскахме повърхността на общата идея за това какво е да бъдеш инфлуенсър, нека се поразровим по-дълбоко и да се опитаме да направим разлика между другите видове влиятелни лица.
Много инфлуенсъри правят точно това „влияние“ на своите последователи и за добро или лошо това е чудесна възможност за някои от тях да използват платформите си за добро и да доведат до положителна промяна в средата си. Да бъдат добри модели за подражание за тяхната фен база и да се ангажират с тях.
В крайна сметка влиятелните лица могат да бъдат каквито ги възприемате. Има толкова много видове, така че е невъзможно да ги групирате само в една категория.
Тъй като сте толкова разнообразна група от хора с всички добри и лоши, може да има много възможности да работите с тях и да насочите посланието и визията на вашата марка към техните последователи.
Нека се поразровим малко по-дълбоко в света на „инфлуенсърите“.
1. Кои бяха първите влиятелни лица?
Let’s go back in time a little and try to see if there were some old-school influencers—way before the modern understanding of the term influencer.
Целият път обратно към средновековните кралски особи, които са имали влияние върху селяните и са били разглеждани като имащи право да управляват и че единственият човек над тях е Бог или папата, който е бил негов по-ранен представител. Папата притежава властта да повлияе на първите приложения на медицината, което може да се разглежда като едно от най-ранните записани влияния.
Индустриалната революция, която започна през 1700 г. във Великобритания, беше ключов знак за прехода на аграрното общество и началото на базираната на технологии икономика, което означаваше, че се произвеждат повече стоки, които се нуждаят от маркетинг.
През 1905 г. Murad Cigarettes има идея да изиграе филмова звезда и комик Роско „Фати“ Арбъкъл в своите печатни реклами, което го прави една от първите знаменитости, които публично одобряват продукт. Кампанията беше толкова успешна, че многобройни одобрения на знаменитости и спортисти последваха примера.
Комерсиализирането на радиото през 20-те години на миналия век разшири комуникационните канали и се оказа мощен нов начин за влияние върху хората. Исторически погледнато, християните са изпращали мисионери, за да обърнат последователи, а някои признават радиото като възможност за подобряване на традиционните мисионерски усилия.
2. Как да станем инфлуенсър?
The most vital step in becoming an influencer is to select a niche that can be described as your specialty and to try to grow your brand and reputation from there. You need to be interested and have some level of expertise on the topic to be able to constantly create new content for it.
Optimizing social media accounts, choosing the right platforms, and understanding your target audience are important because it lets you build a loyal fanbase that you can engage in and be able to sell and promote products.
3. Различни категории инфлуенсъри.
You can group influencers in millions of ways. The most obvious ones are by followers, by levels of influence, and by the type of content, they are producing. From fashion bloggers to lifestyle influencers, to fitness gurus, or comedy/entertainment influencers to podcasters, the list can go on forever…
Това може да бъде знаменитост, спортист, видна обществена фигура, приятел, на чийто съвет се доверите, или в някои случаи измислен герой. По принцип инфлуенсърите могат да приемат формата и формата на каквото въображението ви реши. Работата с правилния тип влиятелни лица, които са в съответствие с ценностите и естетиката на вашата марка, е важна и ще повиши разпознаваемостта на вашата марка във вашата конкретна ниша.
Основната разлика е влиятелни личности, които имат повече от 1 милион последователи и могат да бъдат много добри за осигуряване на широк обхват, но може да не са най-добри за възвръщаемост на инвестициите и ангажираност.
Другата група са микро-влиятели, които имат между 3k – 100k последователи. Те са по-достъпни и с по-надеждна ниша от фенове, която има голяма ангажираност. И макар че може да достигнете до по-малко хора, сумата ще се интересува повече от съдържанието, което споделяте.
4. Колко струва работата с инфлуенсъри?
Another topic that is less discussed is how much it costs to work with influencers. What’s their pay rate, their conditions, etc? Influencer marketing is a great way to reach your target audience, especially on social media. The cost of influencers may vary greatly by the social platform used, the influencer’s reach, their engagements with their followers, and the types of partnership being established between both parties.
Според доклада за Influencer Marketing Outlook за 2020 г. топ 5 на платформите за социални медии за инфлуенсър маркетинг са Instagram (82%), YouTube (41%), TikTok (23%), Twitter (23%) и Facebook (5%).
5. Is it worth working with influencers?
Има скорошна статистика, която гласи, че над 80% от търговците казват, че инфлуенсър маркетингът е ефективен! Това може да е много показателно за това как маркетингът е една от най-динамичните и бързо променящи се индустрии, които съществуват.
And if you want to be on top of the game and to stay in front of the minds of customers you need to be able to adapt fast influencer marketing is one of the more recent developments that can be just as successful as older more traditional methods in reaching potential customers.
FAQ
Какво е инфлуенсър?
Инфлуенсър е a type of person that has built a reputation for being reliable and having expertise in a specific topic.
Who are the first influencers?
Medieval royalty had an influence on the peasants and was viewed as having a right to rule and that the only person above them was God or the Pope who was his earlier representative.
What are the different categories of influencers?
You can group influencers in millions of ways. The most obvious ones are by followers, by levels of influence, and by the type of content, they are producing.
How much does it cost to work with influencers?
The cost of influencers may vary greatly by the social platform used, the influencer reach, their engagements with their followers, and the types of partnerships being established between both parties.
Is it worth working with influencers?
There is a recent statistic that states that over 80% of marketers say that influencer marketing is effective!