Преживяването, предлагано от най-известната стрийминг платформа Netflix скоро ще се промени и изглежда неизбежно.
Съ-изпълнителният директор Тед Сарандос потвърди, че поддръжката на реклами ще бъде добавена към стрийминг платформата за абонати, които желаят да гледат реклами срещу по-ниска месечна цена.
Netflix несъмнено е една от най-големите компании в развлекателните медии. Миналата година базираната в Калифорния компания е похарчила 17 милиарда долара за производствени сделки. И в момента има малко над 220 милиона месечни платени абонати.
Откакто компанията е създадена през 2007 г., лидерите са настроени срещу рекламите. Целта на Netflix беше непрекъснато ново съдържание при поискване. Това беше най-голямата отличителна черта и основната привлекателност, към която се стичаха клиентите.
Всичко това идва, след като компанията обяви, че е загубила повече от 200 000 абонати през първото тримесечие на 2022 г. Това доведе до уволнението на повече от 300 служители, които имат общ глобален персонал от около 11 000 души.
Netflix посочи, че тази година ще има още съкращения след тази първа група, докато компанията се опитва да се приспособи към отслабената цена на акциите си. Платформата е загубила около 70% от стойността си, откакто обяви, че е намаляла с 200 000 абонати в края на Q1 и се очаква да загуби още 2 милиона абонати през Q2.
В последните си печалби Netflix се ангажира да намали разходите, за да запази маржовете си на 20%.
Каква е целта на Netflix с тази промяна?
Netflix иска да изпробва това, което техните конкуренти на пазара за стрийминг правят от известно време и успешно да спечели от по-евтините опции за абонамент, които включват реклами за клиенти, които нямат нищо против тях.
Има огромен неизползван сегмент от потенциални клиенти, в които Netflix иска да достигне и да ги използва възможно най-оптимално. Платформата се стреми да спечели обратно абонати, които са били намалени поради увеличенията на месечните разходи за абонаменти, и да привлече хора, които все още не са дали шанс на Netflix.
Netflix планира да въведе ниво на абонамент, поддържан от реклами, за клиенти, които биха били готови да плащат по-ниска месечна цена за сметка на гледане без реклами. Това ще бъде напълно незадължително и рекламите няма да започнат да се показват на вече съществуващи акаунти на Netflix на абонати. С голяма вероятност това ще бъде подобно на поддържания от реклами абонамент на HBO Max, който беше представен миналата година, или на Disney Plus, който въвежда такъв в края на тази година.
Главните изпълнителни директори на компанията са се убедили от първа ръка, че тази концепция работи успешно, като Hulu е най-добрият пример. Ще има нужда от корекции, но ако се направи правилно, това със сигурност ще бъде от полза за компанията.
Все още не е напълно ясно колко би струвал абонаментен план, базиран на реклами, но другите платформи може да дадат намек за ценовия подход.
Кога да очакваме новата услуга да бъде налична в платформата?
Шефовете на Netflix не са предложили повече подробности за това кога това поддържано от реклами ниво ще се появи в Netflix, но съизпълнителният директор Рийд Хейстингс предположи, че пристигането в края на годината е голяма възможност. Така или иначе, вероятно е по-рано, отколкото очакваме, ако са решили да продължат с обявяването и можем да очакваме допълнителни реклами и новини.
Къде ще се показват рекламите?
Съществува и важният въпрос къде ще поставят рекламите. Дали ще започнат преди шоуто, в края или по средата на предаване? Повечето от предаванията никога не сме създавали с реклама предвид, така че те ще трябва да се адаптират към това ново допълнение към платформата.
В стремежа си да направи повече пари, Netflix също се стреми да се справи с потребителите, които споделят паролите си с приятелите и членовете на семейството си. Те вече го тестват в страни като Чили и Перу, където потребителите трябва да плащат допълнителна „такса“ за споделяне на паролите си с други хора.
Дори със загубата на абонати, която доведе до свиване на акциите на компанията, Netflix остава най-популярната услуга за стрийминг в света с повече от 222 милиона абонати. Съобщава се, че те се споделят с приблизително 100 милиона други домакинства, които не плащат активно за услугата.
Какво означава това за рекламодателите?
Едно от най-големите предимства е, че ще предложи на компаниите по-предсказуем доход и по-висока лоялност и информираност на клиентите.
Услугите за стрийминг платформите приемат реклами поради променящото се поведение на потребителите. Това включва умора от абонамент и повишен интерес към безплатни или по-евтини поддържани от реклами алтернативи.
Това е чудесен момент за търговците, които трябваше да се борят с нарастващата конкуренция за интереса на потребителите на и извън екрана. Откакто видео стриймингът се доказа като нещо повече от мимолетна тенденция, търговците вече не гледат на него като на нещо нишово, а като на пряк конкурент на традиционната телевизия, която е в рязък спад от години.
Netflix предлага невероятна възможност за марките да се възползват от нов канал, за да се свържат със силно ангажирани публика, която често е недостъпна в традиционната телевизия.
Какво означава това за клиентите?
Решението на Netflix да приеме реклами е мотивирано главно от желанието да се подобрят финансите и акциите на компанията, но ходът също така ще предложи по-голям избор на клиентите, които биха предпочели да плащат по-малко за платформата в замяна на рекламите.
Ако Netflix може да предостави реклами, които са подходящи за програмата или филма, който показват, това няма да е твърде досадно за клиентите.
Netflix има силата да използва ресурсите си и да прави рекламата правилно, така че да бъде приятно изживяване, което си струва инвестицията.