До новата година остава по-малко от месец и макар да сме в икономически най-силното тримесечие (Q4) е редно от сега да планираме маркетинговите си дейности за следващата и да поставим правилните цели и очаквания. Това е само по желание, разбира се, и само ако искаме да постигнем най-доброто, на което сме способни.
1. Най-важният съвет – не пренебрегвай основните моменти в маркетинга.
Не се опитвай да прецакаш системата. Не се опитвай да намериш начин, по който рекламата във Facebook, Instagram, Google или където и да било другаде, да ти струва нереалистично по-малко от реалната й пазарна стойност към момента. Гарантирам ти, че това ще бъде загуба на време, нерви и пари (под формата на неработеща реклама и пропуснати ползи). По-важно и по-ползотворно за теб ще бъде да инвестираш ресурсите си в работа с маркетинг експерти като нас, да разработиш правилна стратегия, да изградиш дигиталната си инфраструктура и комуникационни канали и не на последно място – да заложиш на качествена creative изработка на твоите послания.
2. Видеото ще остане най-добрият content
Точно така. Не губи повече време, а започни да създаваш видео съдържание, защото числата не лъжат. Ето тук можеш да видиш повече за тях в предишна наша статия.
Дори много от платформите за онлайн търговия въведоха през 2021-ва година възможност да се качват не само продуктови снимки, но и продуктови видеа. Голяма стъпка в тази посока направиха и от Etsy, което е достатъчно добър аргумент само по себе си. Не е необходимо да си огромна корпорация, за да се възползваш от силата на видеото. Казвайки това нека кажа и следното: Панацея не съществува.
И видеото не е такава. Но правилно замислено и включено в твоя маркетингов микс може да донесе страхотни резултати и за твоя бизнес. Как точно може да се случи това ще разбереш в следващите съвети.
3. Анимираните видеа не са стигнали своя пик
Целият свят беше свидетел на обявяването на Meta и амбициите на Марк Цукърбърг за развитие на дигиталните технологии. Една паралелна дигитална реалност наречена от него metaverse, в която ще можем да общуваме с приятели, да се виждаме с роднините си, да работим с клиентите си. И всичко това е триизмерна анимация, в която ние ще можем да влизаме.
От друга страна NFT (Non-fungible token) изображенията също създадоха и продължават да създават световни новини когато някой продаде свой графичен дизайн за стотици хиляди или милиони долари. Доста нашумя, например, купеното от американския баскетболист Стеф Къри NFT от колекцията “Отегчена маймуна”. Това всъщност е необходим реквизит, една своебразна членска карта към яхтен клуб “Отегчена маймуна” и само притежателите на техните NFT са поканени да бъдат гости в клуба.
Какво означава това за теб и как всъщност може да ти помогне?
Най-напред това помага на всички да си дадем сметка, че графичните изображения и аниминирани елементи тепърва ще претърпят своя апогей. Представи си, че можеш да обясниш на клиенти си как да използват твоя продукт или услуга в рамките на минута-две, вместо да се налага да отделиш многократно повече време за същото. Или пък да създадеш интересен за тях начин как се запознаят с иначе скучна, но необходима инструкция.
Използването на анимирани видеа би била особено благоприятна за теб и клиентите ти, ако твоят таргет са Gen Z или Gen C, които са свикнали с такова съдържание и го търсят.
4. Работи с инфлуенсъри
Това е най-евтиният и работещ начин да създаваш видео съдържание, което да рекламира и продава продуктите и услугите ти.
Особено благоприятен за малки и средни бизнеси, които не искат да инвестират десетки хиляди в изработка на видео и още поне толкова в рекламирането му. Не ме разбирай грешно – създаването на собствено видео съдържание има своите плюсове и създава дългосрочни ползи за теб, тъй като ще развива твоите комуникационни канали, а няма да бъде в нечий чужд канал. Но това е най-добрият и евтин начин да се убедиш, че видеото работи и да получиш стимул да вложиш повече в собствено видео съдържание.
5. Кой е правилният комуникационен канал за твоят малък или среден бизнес?
Верният отговор е – единственият, който ще се захванеш да развиваш. Когато все още не си пораснал е грешка да се опитваш да си навсякъде. Грешка е дори да се опитваш да си на повече от едно място. Това ще ти създаде прекалено много работа, което пък от своя страна ще създаде хаос в нея. За да е качествено изпълнена ще са необходими и повече финансови средства. Ще е необходим и по-голям рекламен бюджет, за да са адекватни действията ти.
Именно заради това те съвествам да анализирате бизнеса ти с помощта на маркетолог, за да разберете кои са идеалните ти клиенти, къде прекарват времето си и какво очакват от теб. И да вложиш всички усилия в развитието на най-потенциалният канал. И едва след като си надминал десетократно първоначалната си цел да преминеш към следващ рекламен канал.
6. Назначи си community мениджър
Да, да, зная. Най-вероятно се питаш какво пък е това. Това е човек, който ще държи близка връзка с най-верните ти клиенти и фенове. Той ще ги ангажира в игри, анкети и интересно съдържание, което ще ги накара да се чувстват ценени. Каквито трябва да са всички твои клиенти.
Най-вече работата му ще се изразява в дигитални активности в групи в социалните мрежи или пък корпоративния ти форум. Ще пише публикации за корпоративния ти блог или пък ще създава твоя корпоративен подкаст. Освен това ще организира дните на отворени врати и всякакви други офлайн занимания заедно с клиентите ти.
Защото добрият маркетинг не говори НА клиентите, а говори СЪС тях.
7. Бъди искрен в комуникацията си
Вече всички сме се наслушали на гръмки обещания, революционни проекти, иновативни продукти и непроверени твърдения. Бъди искрен и усърден в посланията си. Бъди нормален, защото в това се изразява “новата уникалност”. Няма нужда да създаваш фалшиви послания и да даваш невъзможни за спазване обещания, защото в дългосрочен план това само ще навреди на връзката ти с най-важните хора за твоя бизнес – клиентите ти.
Когато не знаеш нещо за клиентите ти – попитай ги. Прави анкети или пък директно им звънни, за да разбереш каквото ти е необходимо.
Сподели им за грешките, които си правил и научените от тях уроци в създаването на техния любим бранд.
И не забравяй, че твоето послание има значение. Spread It now!