Има милиарди хора по света, които използват интернет. Не можете да заобиколите дигиталния маркетинг, ако искате вашият бизнес да бъде актуален и да имате по-широк обхват на клиентите и увеличаване на продажбите. Потребителите търсят услуги и продукти, докато използват Google или Yahoo, следят любимите си инфлуенсъри в социалните медии и се абонират за техните канали и имейл бюлетини.
С развитието на цифровите технологии през 90-те години интернет рекламата се появи като виртуален еквивалент на традиционния маркетинг като телевизия, реклама във вестници, билбордове и т.н. В наши дни компаниите харчат повече пари за дигитална реклама, отколкото за традиционни реклами.
Предимствата на рекламата онлайн могат да бъдат усетени от големите корпорации до малкия бизнес.
Възможностите за реклама в интернет изглеждат безкрайни, но трябва да се научите как да го правите правилно, за да процъфтява вашият бизнес.
Предимства на интернет рекламата.
Повечето от вашите клиенти вече са в интернет.
Трудно ни е да мислим за някой, който не използва интернет? Фактът, че е толкова вездесъщ, е може би най-убедителната причина да започнете дигитална реклама. Платформи като Facebook, Instagram, Twitter, TikTok и LinkedIn ви дават възможности да представите вашите продукти или услуги пред потенциални клиенти.
Дигиталната реклама позволява таргетиране
Традиционните маркетингови медии рекламират на всички без филтриране, в дигиталната реклама можете да насочите конкретно към аудитория - хора, които е най-вероятно да се превърнат във ваши клиенти въз основа на техните навици и интереси за пазаруване. Например автомобилна компания може да използва реклами в социалните медии за рекламиране на потребители, които искат да си купят нова кола, като насърчава харесвания и споделяния.
Рентабилно е да рекламирате онлайн
Едно от основните предимства на интернет рекламата е, че тя е по-евтина от другите методи за реклама.
Дори и с по-малък бюджет, марките могат да достигнат до широка аудитория и да разширят своя маркетингов бюджет допълнително за по-малко пари и по-голям обхват.
Можете да похарчите хиляди долари за телевизионна реклама или билборд, които може да нямат оптималния обхват при хора, които се интересуват от това, което имате да продадете. Вместо това можете да опитате интернет реклами и да плащате само когато хората, които се интересуват от вашите продукти, кликнат върху вашата реклама.
Можете да измервате ефективността на своите дигитални кампании
Интернет маркетингът също е много по-лесен за измерване и проследяване.
Инструментите за анализ могат да ви помогнат да покажете какво работи за вас и какво не, позволявайки допълнително насочване на вашите маркетингови разходи. Това ще ви даде ясна представа за бъдещите кампании и какво трябва да промените, за да оптимизирате допълнително процеса си.
Те могат също така да предоставят данни за това как изглежда вашият идеален клиент - което ви позволява допълнително да насочите рекламата си към най-доходоносните си аудитории.
Бърза обратна връзка
Уебсайтовете на социалните медии се използват от хората, за да се свързват с приятелите и семейството си по целия свят. Може също така да ви помогне да се свържете с аудиторията си на много видове платформи.
Органичната ангажираност като отговаряне на коментари на страницата на вашата пекарна в Instagram, туитване за вашите продукти и предоставяне на страхотно обслужване на клиентите са всички начини да накарате хората да се чувстват добре за вашата марка.
Обслужването на клиенти е един мощен рекламен метод, а интернет е много мощен инструмент, който помага на вашия бизнес да постигне това.
Видове интернет реклама.
Възможностите и инструментите за реклама в Интернет са огромни. Ето някои от най-популярните и надеждни видове дигитална реклама.
Маркетинг в търсачките
Лента за търсене е началната точка на пътуването. Въвеждайки ключова дума, хората се фокусират основно върху първите две страници. Маркетингът в търсачките е свързан с поставянето на вашата уеб страница на върха на всички останали, независимо дали по органичен или платен начин.
Компаниите назовават цената си за определена ключова дума, докато Google анализира качеството и релевантността на съдържанието.
Реклами в социалните медии
Това означава рекламиране в социални мрежи като Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, TikTok и др. Компаниите приспособяват своите новини и промоции към целевата аудитория в социалните медии по два начина:
Органично. Ако имате пекарна, можете да публикувате ценно съдържание като хакове и рецепти, за да насърчите споделянията и да изградите осведоменост за марката.
Платено. В този случай можете да използвате функционалността на социалните медии за бизнеса, като показвате промоционални публикации, насочени към вашата аудитория въз основа на възраст, пол, любими дейности и т.н.
Дисплейни реклами
От средата на 90-те години дисплейната реклама си спечели отрицателна репутация като досадна медия. Освен ако рекламите не са изключително подходящи за потребителя, те до голяма степен се игнорират или още по-лошо, напълно невидими чрез рекламни блокери.
Собствениците на уебсайтове с голям трафик към техния сайт искат да осигурят приходи от него, така че продават част от пространството си с Google AdSense, докато рекламодателите го купуват с Google Ads. Google показва подходящи реклами въз основа на два подхода за ценообразуване: CPC (цена на клик) и CPM (цена на хиляда показвания).
Имейл маркетинг
Това е маркетингов подход, базиран на комуникация чрез имейл. Този тип интернет реклама е един от най-старите играчи на терена и най-адаптивният, тъй като търговците по имейл винаги търсят иновации като наскоро пуснатите интерактивни усилватели на имейли.
Можете да персонализирате и сегментирате вашите имейл кампании, за да насочите по-добре вашата аудитория.
Имейл маркетингът е най-малко натрапчивата платформа за рекламиране, тъй като абонатите доброволно избират да получават имейл бюлетини и промоции; освен това те могат да се откажат, когато пожелаят.
Видеореклами
Както подсказва името, тези реклами са във видео формат и се поставят в услуги като YouTube, TikTok, Snapchat и Vimeo. Това е скъп вид реклама, но и ефективен, защото видеоклиповете по-лесно стават вайръл.