Най-опростената дефиниция на бизнес брандиране е концепция, че марката или услугата на вашата компания се отличават от други продукти, услуги или концепции, така че да могат лесно да бъдат комуникирани и пуснати на пазара. Бизнес брандирането е процесът на създаване на марката на вашата компания, която може да се приложи към цялата корпоративна идентичност, както и към отделни услуги, продукти и проекти.
През повечето време те са защитени от търговски марки от оторизиран източник. Можете да наемете фирма или да се опитате да го направите сами и да разберете дали никой друг не го използва. Когато разберете, че никой друг не го използва, можете да започнете да използвате името на вашата марка като търговска марка, просто като я регистрирате и заявите, че е търговска марка.
Марките често се изразяват под формата на лога, надписи, уебсайтове и графично съдържание на марката, което е в състояние да изрази и предаде посланието и визията на марката на настоящите и потенциални клиенти.
Обществената информираност за компанията и нейните продукти се използва като фактор при оценката на обхвата на марката.
Силната марка се отразява във всички аспекти на обслужването на клиентите и цялостното преживяване от визитните картички, през рекламите на билбордове и телевизията до стоките на компанията.
Правилният подход към брандирането на вашата компания е от съществено значение за успешен бизнес, който се възприема положително и идва на ум при клиентите. Вашата марка трябва да отразява това, което имате да кажете и това, което ви отличава от вашите конкуренти. Той изразява вашите бизнес качества, личност и ценности.
История на бизнес брандинга
Повечето от нас имат предубеждение, че брандирането е донякъде ново явление. Особено след 90-те брандингът се появи като нещо, което не е само за корпорации и техните продукти и услуги, но и за НПО, университети, държави и дори отделни хора като политици и знаменитости.
Бизнес брандирането стана постоянно присъстващо в живота ни. Един от най-известните примери, с които сме сигурни, че всички са запознати, е Coca-Cola и Proctor & Gamble и други големи компании, които са започнали да брандират продуктите си в средата до края на 1800 г.
Поглеждайки още по-назад, можем да видим, че дори в началото на 1800 г. тютюневите компании започват да брандират своите продукти. Горе-долу по същото време братствата и женските оргнизации ще заклеймят обещанията си в практика, която сега се нарича "hazing".
През Средновековието престъпниците също са били заклеймени като форма на наказание или идентификация. Различните страни са използвали различни символи за „маркиране на кожата“..
Още по-интересно е, че през 1200 г. в Англия златарите и сребърниците са били задължени да маркират продуктите си, за да гарантират честност и качество.
Художниците също са използвали знаци върху своето изкуство и творения като форма на идентификация и разпознаване.
Брандирането се простира още по-назад, когато човешката цивилизация е била взародиш. Грънчарски знаци, които са използвани върху порцелан и керамика, намерени в Китай, Рим и Гърция.
Историците разполагат с доказателства за форми на реклама в най-ранните цивилизации като Вавилон. Така че можем уверено да кажем, че брандирането съществува от хиляди години, преди да приеме формата на това, с което сме запознати в съвременните времена.
Защо брандирането на бизнеса е важно?
Можем да кажем с абсолютна увереност, че бизнес брандирането е най-важният аспект на вашата компания поради цялостното въздействие, което има и влиянието, което придобива с времето и правилните методи.
Брандирането може да окаже влияние върху начина, по който хората възприемат вашата компания и продукти, може да привлече нови клиенти и да затвърди съществуващата „фен база“.
Може да увеличи стойността и престижа, но може да направи обратното, ако не го направите правилно.
Основната цел на бизнес брандирането е да постигне и да играе положителна роля в живота на хората и да стимулира иновациите и да допринесе за прогреса на обществото.
Без значение какво добро или лошо прави вашият бизнес, репутацията е нещо, което винаги се изгражда. Резултатът е доста ясен. Това би било или положителна, или отрицателна репутация в очите на потребителите. Доброто брандиране включва комбинация от различни компетенции и инструменти, които да се използват, за да се постигне положителен резултат.
Бизнес брандирането води до повече клиенти
Силното брандиране обикновено означава, че има положително впечатление за компанията сред широката общественост и е вероятно те да правят бизнес с вас поради познатостта на използването на марка, на която могат да се доверят. Ето как можете да направите това през 2022г. След като една компания бъде създадена, предаването от уста на уста ще бъде един от нейните най-добри и най-ефективни рекламни инструменти.
Точно както при репутацията на човек, репутацията на марката я предхожда. След като определено възприемане на марката е установено на пазара, започва верижна реакция от уста на уста и допълнително затвърждава или опетнява репутацията на марката. Ако е положителен, потенциалните нови клиенти може да влязат в контакт с марката, имайки вече положителна асоциация в ума си, която ги прави по-склонни да направят покупка от вашата компания, отколкото от вашата компания конкуренти.
Бъдете последователни с марката на вашия бизнес
След като сте определили как трябва да се възприема вашата марка, след което организирате бизнеса си въз основа на това възприятие и по-нататък комуникирате тази идея, трябва да сте последователни. Tesla например е призната за това, че прави автомобили, които са едновременно елегантни и иновативни:
Идеята тук е да развиете доверие и ценност във вашата аудитория. Вашите клиенти трябва да виждат вашата марка като нещо, с което могат да взаимодействат и да получат удовлетворяващо изживяване. Последователността често е най-трудната част, но тази с най-големите награди.
Вашата марка вече не е нейното име или лого – това е очакването на нейните клиенти.
Когато прилагате такава стратегия, вашият бизнес постепенно ще може да увеличи продажбите си. Вашата марка ще се превърне в един от най-ценните активи на вашия бизнес и този с най-голямо въздействие върху обществото.