В наши дни има много начини вашата марка да достигне до потенциални клиенти. Разполагаме с традиционни маркетингови инструменти като телевизия, радио, печат, билбордове и т.н., а благодарение на развитието и технологичния напредък с интернет и компютрите сега разполагаме с множество цифрови канали като средство за реклама.
В света на маркетинга има толкова много възможности и аспекти на инструменти, за да достигнете до по-широка аудитория, която е готова да даде шанс на вашия продукт или услуга.
Един от най-добрите начини за повишаване на осведомеността и разпознаването на вашата марка е чрез рекламиране в социалните медии. Повече от 20% от хората, които са в социалните медии, са заявили, че са склонни да купуват и да се доверяват на марки, които рекламират в социалните медии, което е разбираемо предвид обхвата на хората, които са там.
Това е златна мина за търговци, които използват дигитален маркетинг. Това им дава новата опция за конкретно таргетиране към хората, които се интересуват от вашите реклами, и да използват инструментите за анализ, предоставени от повечето платформи.
Това е най-голямото предимство на дигиталния маркетинг, който е много по-ясен и често по-лесен за използване от по-старите и традиционни маркетингови методи.
Какви са някои от предимствата на рекламата в социалните мрежи?
- 1. Позволява ви да таргетирате.
Неплатените публикации в социалните медии сами по себе си нямат голям обхват и е малко вероятно да получат много органична ангажираност, особено ако страницата ви няма много последователи.
Платените социални реклами ви позволяват да насочвате конкретно към аудитории. В зависимост от платформата можете да насочвате аудитории по критерии като местоположение, демографски данни, история на търсенията, интереси, използване на устройства и т.н.
Тъй като плащате за броя на кликванията или импресиите, които вашата реклама получава, искате да сте сигурни, че получавате най-доброто за парите си. Можете да постигнете това чрез насочване, което гарантира, че вашите реклами се виждат от най-подходящата група хора, които може да имат най-голям интерес към вашия конкретен продукт или услуга. Това прави платената социална рекламна стратегия с висока възвръщаемост на инвестициите.
Нещо повече, аналитичните инструменти, предлагани от платформите за социални медии, ви осигуряват по-добро разбиране на вашата аудитория и прецизират вашите реклами за по-добър обхват, ангажираност, възвръщаемост на инвестициите и бъдещи цифрови кампании.
- 2. Разкрива съвсем нова аудитория и възможности
По света 25% от потребителите на социални мрежи казват, че използват социалните платформи предимно за проучване и намиране на продукти за закупуване, цифра, която варира в зависимост от демографските данни и местоположението.
Gen Z и Милениалите са най-големият пазар онлайн и съставляват мнозинството от тези, които използват социалните медии за откриване и търсене на продукти.
Това е чудесен шанс за бизнесите да се насочат към по-млада аудитория, особено в нововъзникващите пазари.
- 3. Позволява ви да измервате резултатите.
Измерването на резултатите с помощта на анализ ще ви уведоми дали постигате целите си. Той ви дава задълбочена представа за това какво е работило преди и какво може да се нуждае от подобрения в бъдеще.
Измерването на вашите резултати и наличието на конкретни данни за успеха на вашите реклами е ключова част от доказването на ROI.
И ако можете да предоставите добри кампании със задоволителни резултати, това ще затвърди следващия ви бюджет, за да можете да продължите добрата работа.
Повечето социални медийни платформи имат анализи, които могат да ви дадат ясна представа за напредъка и развитието на вашата платена кампания.
Видове реклами в социалните медии
- 1. Facebook реклама
Facebook рекламата са платени публикации, които фирмите популяризират във Facebook. Това ви дава гъвкавостта да пишете със собствения си глас. Освен това можете да достигнете до хората, които са най-важни за вас, както е обяснено в ръководството за начинаещи на социалната мрежа.
Основният компонент на това определение е думата „платен“. Всеки може да публикува на страницата си във Facebook безплатно, но никога не знаете кой ще види публикацията ви и ще се ангажира с нея.
Платената реклама ви дава възможност да се насочите към конкретна демографска група и можете да бъдете толкова конкретни колкото желаете.
- 2. Реклама в Instagram
Рекламата в Instagram е чудесен начин за марките да рекламират своите продукти и услуги и да показват, че използват творческата си страна с изображения, reels, видеоклипове и истории. Имате разнообразие от създаване на стандартни публикации, карусел – реклами, които са много ангажиращи и ефективни, и много други.
Стартирането на рекламна кампания в Instagram изисква да имате рекламен акаунт във Facebook или можете да решите да отворите бизнес акаунт в Instagram като алтернатива.
- 3. Реклама в LinkedIn
LinkedIn е перфектна платформа за B2B бизнеси за рекламиране и достигане до нови клиенти. Linkedin се разглежда като професионално място, където можете да публикувате бизнес ориентирано съдържание, да се ангажирате с колегите си и да общувате с други професионалисти във вашата област. Това е страхотна платформа за установяване на дългосрочни професионални отношения.
- 4. Реклама на TikTok
Въпреки че рекламите в TikTok не са толкова популярни като другите социални медийни платформи, те са чудесна възможност за марки, които искат да разширят своята ангажираност.
Рекламите в TikTok имат два бюджета опции: ежедневно или доживотно. И при двете опции бюджетът ви не се задава на едно място, но можете да променяте бюджета си по всяко време в рамките на кампаниите си.
- 5. Реклама в Youtube
Рекламирането в YouTube се извършва чрез Google Ads и е добър начин за рекламиране на вашето видеосъдържание в YouTube или в търсачката , за да можете да оптимизирате обхвата на потребителите си. Това може да е вашият видеоклип, който се възпроизвежда, преди потребител да го види или се показва като популяризиран видеоклип в лентата за търсене.
Ние от екипа на Spread It сме готови да ви помогнем да използвате социалните мрежи , за да развиете бизнеса си. Нека се свържем и организираме кратка безплатна среща, за да определим посоката на съвместната ни работа.