Живеем в безпрецедентни времена, причинени от пандемията от COVID-19, която започна през 2020 г. Безпрецедентни по толкова много начини. Да назовем няколко от тях:
- Здраве. Виждаме масово разпространяващ се вирус, който заплашва здравето и благополучието на човечеството
- Доверие. От дълбините на социалната структура се появи криза на доверието в установения световен ред.
- Планиране. Както твърди Насим Талеб в книгата си „Антикрехко: неща, които печелят от разстройство“ – липсва ни правилният начин да планираме действията си. Било то в бизнеса, политиката или здравето. И лошите резултати печелят от това.
- Адаптиране. Все още упорито се придържаме към старите пътища. А старите начини са чудесен начин за провал. Сега, не ме разбирайте погрешно, традициите са важни, но предвидливостта е важна, ако искате да преодолеете препятствията.
Така че да се върнем към същността. Кои предприятия ще могат да оцелеят в настоящите и бъдещите икономически времена?
Отговорът е прост за назоваване, но не е толкова лесен за изпълнение - тези, които не разчитат 100% само на един канал за комуникация и една форма на продукт или услуга. Това, което имам предвид, е, че има нужда от здравословен баланс между традиционното и цифровото. Организациите, които са само офлайн, вече пропускат напредъка. По същия начин Великобритания пропусна да автоматизира процеса на производство на автомобили по времето на Маргарет Тачър. И в онези дни САЩ, Европа и Азия го убиваха. Япония имаше 6000 робота, които изграждаха евтини и надеждни Тойоти, докато в Обединеното кралство всичко беше ръчен труд. И по същия начин хората стачкуваха срещу приемането на работници-роботи поради страх, че ще загубят работата си Всъщност автоматизацията създаде хиляди нови работни места поради увеличаването на обема Тези, които са против цифровите решения през 2021 г., ще се окажат грешни и ще пропуснат резултати и растеж.
Помнете. Вашето послание е от значение! Така че, Spread It now!