Преди няколко месеца започнах да си мисля, че Instagram има сериозни проблеми. Индикаторът за това беше, че той продължаваше да се пълни със съдържание от TikTok. Това означаваше, че вече се е превърнало в социалната мрежа за късното мнозинство и изоставащите. Но... винаги има едно "но", както всички знаем от холивудските филми. Но Instagram направи това, което може да направи най-добре – те копираха основната функция на TikTok под формата на Reels, надявайки се да върнат потребителите. По същия начин те копираха концепцията на Snapchat преди няколко години и създават историите.
В същото време stoeries/сторитата се оказаха страхотен хит. Може би защото това премахна натиска да се правят публикации и видеоклипове с най-високо качество. Сега всички имаме извинението просто да сложим снимка и стикер и да го наречем стори.
TikTok е мъртъв! Или пък не е?
Вече има хора, които казват, че Instagram взе следващата си жертва. Но аз не го усещам така. Не и този път.
По същия начин, по който Instagram е мястото за художествена фотография и истории, TikTok е мястото за кратки творчески и забавни видеоклипове. И това е и същият начин, по който сторитата никога не станаха популярни във Facebook.
Така че нека обобщя:
Мъртъв ли е Instagram? Не. Това ще продължи да бъде мястото за графично съдържание и фотография.
Мъртъв ли е TikTok? Категорично "не". Ние все още сме във възход на TikTok, главно защото емоционалната връзка, която милиони хора създадоха с платформата по време на първата и втората вълна на COVID-19, няма да бъде лесна за преодоляване.