В света на дигиталния маркетинг има стотици думи и термини, които се появяват през цялото време. Миналия месец решихме да споделим някои от най-важните и да дадем кратко обяснение.
Поради силния интерес, решихме да напишем втора част на блога, в който да споделим термини за дигитален маркетинг, които може да намерите за информативни.
Ето още 10 термина, които може да ви заинтересуват.
Outbound Marketing
Outbound маркетингът е маркетингово усилие, предназначено да изпрати целево съобщение до определена група потенциални или съществуващи клиенти.
Push marketing, както подсказва името, избутва вашето съдържание директно към потребителите. Известен е още като маркетинг с директен отговор или изходящ маркетинг. Той може да се приложи към оферти по имейл, печатна поща, горещи точки, дисплеи на място за продажба и др. - всичко, което изтласква определена реклама.
Използва се за насочване към нови и потенциални клиенти, достигайки до аудитория, която може да не е чувала за вас. Можете да го използвате, когато имате какво да рекламирате на потребителите, които може да не са запознати с вашия продукт, но искат да го купят.
Inbound Marketing
Известен също като входящ маркетинг, атракционният маркетинг се отнася до маркетингови усилия, предназначени да привлекат потенциални клиенти към вашия уебсайт, бизнес и продукти или услуги. Още е известен и като pull marketing.
В най-основния си смисъл входящият маркетинг позволява на вашия бизнес да привлича и да се ангажира с потребителите по начин, който изгражда значими взаимоотношения и доставя стойност. Това е ориентирана към клиента стратегия, предназначена да задълбочи връзката на клиента с вашия бизнес с течение на времето.
Това може да се постигне чрез множество цифрови тактики. Примерите включват оптимизация за търсачки (SEO), видео уроци и подкасти и публикации в социални медии.
Ако съдържанието, което предоставяте, е от полза за потребителите, те ще бъдат склонни да направят покупка, защото вече са извлекли стойност от първоначалната си ангажираност с вашата марка.
Bounce rate (Степен на отпадане)
Степента на отпадане се определя като процент посетители, които напускат уебсайт, без да предприемат действие, като например да кликнат върху връзка, да попълнят формуляр или да направят покупка. Често се използва като мярка за цялостната ангажираност на даден уебсайт.
Степента на отпадане се изчислява като общия брой посещения на страница, разделен на общия брой кликвания на определен уебсайт. Ако началната страница на уебсайт получи 1000 посетители за един месец и 700 от тези посетители напуснат сайта, след като са прегледали началната страница, без да се преместят на други страници, степента на отпадане на началната страница ще бъде 70%.
Фунии за дигитален маркетинг
Фунията за дигитален маркетинг се отнася до процеса на купуване от пет стъпки за потребителите. Тези пет етапа включват представяне на марката, представяне на продукт или услуга, откриване, обмисляне, преобразуване и взаимоотношения с клиента: задържане и лоялност.
Експозицията включва SEO, маркетинг чрез съдържание, банери и PPC. Откриването е, когато потребителите открият бизнес, продукт или услуга. Разглеждането е, когато потребителите започнат да мислят за покупка. Конверсията е процес на покупка, а взаимоотношенията с клиентите са последващи действия от страна на продавача за изграждане на задържане на марката и лоялност. Внедряването на успешна маркетингова фуния повишава лоялността и задържането на клиентите.
Google Ads
Google Ads се отнася до услугата за онлайн рекламиране на Google. Той позволява на търговците да достигат до потребителите чрез сайтовете за търсене на Google и тяхната дисплейна мрежа. Рекламодателите наддават за ключови думи и ключови фрази. Услугата предоставя на търговците различни стратегии за постигане на техните маркетингови цели, като например наддаване за ключови думи за показване на реклами, които се показват в резултатите от страницата с резултати от търсенето с Google или в мрежата от партньорски сайтове на Google.
Google Analytics
Google Analytics е приложение за анализ на трафика на уебсайт, което предоставя статистика в реално време и анализ на собствените взаимодействия на потребителя с уебсайта, който посещават. Google Analytics позволява на собствениците на уебсайтове да анализират своите посетители, за да интерпретират данните и да подобрят ефективността на уебсайта. Google Analytics може да проследява всички форми на цифрови медии, уеб насочване в предния край, банери и контекстуални реклами, да изпраща имейли и да се интегрира с други продукти.
Ключови думи
Ключовите думи са известни също като „SEO ключови думи“ и са думи, които потребителите въвеждат в търсачките, за да намерят информация за определена тема.
Собствениците на уебсайтове използват ключови думи, за да подобрят класирането си в търсачки като Google или Yahoo, за да увеличат трафика и да генерират нов бизнес.
Дефинициите на ключови думи могат да съдържат отделни думи или фрази, често наричани ключови фрази. Но целта е една: думи или фрази за намиране на уебсайтове.
Класиране
Класирането (ranking) се отнася до позицията на уебсайта в резултатите от търсачката. Никога не е гарантирано, че един уебсайт ще бъде на първата или последната страница на резултатите от търсачката. SEO и качеството на уебсайта значително влияят върху позицията на уебсайта. Класирането е специфично за ключова дума, така че можете да имате уебсайт, който има ключови думи, които се класират на първата страница с резултати от търсенето, и други, които не го правят. Класирането на уебсайт може да се покачва и понижава различни заявки и думи за търсене.
Ремаркетинг
Ремаркетингът се отнася до вид платена реклама, която се показва на потребителите, след като видят продукт или посетят уебсайт. Когато потребител посети уебсайт, „бисквитка“ събира и съхранява данните за посещението в браузъра на посетителя. Когато посетител посети друг уебсайт или сърфира в мрежата, бисквитките могат да позволят показването на реклами за ремаркетинг. Рекламите за ремаркетинг се опитват да запазят дадена марка или продукт в съзнанието на потребителите и да ги върнат на техния уебсайт, за да закупят техните продукти.
Хаштагове
Хаштаговете са думи или фрази от няколко думи, които категоризират съдържание и следват теми във Facebook, Instagram, TikTok, Twitter и други социални медии. Хештаговете се предхождат от символа #.
Потребителите могат да използват хаштагове за търсене на публикации по конкретна тема, което им помага да намерят публикации и туитове, които ги интересуват. От друга страна, ако искате хората да намерят вашите блогове, те също действат като пътепоказател за другите читатели.