Може би си мислите, че ако имате малък бизнес или току-що започвате, ще ви трябват много пари за платена дигитална реклама, за да получите присъствие и разпознаване на марката, но това може да не е така.
Множество напълно безплатни рекламни методи ви позволяват да рекламирате вашите продукти и услуги по ясен, лесен и достъпен начин, където можете да увеличите присъствието на марката си.
Много фирми търсят разнообразяване на възможностите си за маркетинг в интернет. И безплатната реклама определено е един от тях. Така че, ако текущият ви маркетингов бюджет е ограничен, ние сме тук, за да ви препоръчаме някои опции, които според нас си струва да опитате.
Ето някои от най-важните:
Идея №1 - Google My Business
Google My Business е онлайн директория, която ви позволява да се свързвате с клиенти безплатно чрез Google Търсене и Google Карти.
За да започнете да използвате безплатния рекламен сайт на Google, ще трябва да изпратите URL адреса на вашия бизнес уебсайт и допълнителна информация за вашия бизнес.
Google My Business включва тази информация в своите обяви, за да гарантира, че вашият сайт се показва, когато потребителите търсят подходящи категории съдържание.
Имате възможност да публикувате снимки и оферти в профила си, за да покажете какво прави вашия бизнес уникален и да дадете на клиентите причина да изберат вашите услуги.
Google My Business предлага на клиентите повече начини да се свържат с вас: чрез обаждане, изпращане на SMS или оставяне на отзив. Освен това ще можете да видите как клиентите взаимодействат с вашия бизнес профил, независимо дали става дума за кликвания, обаждания, резервации, последващи действия и т.н.
Идея №2 - Имейл бюлетин
Ако вече имате установена клиентска база, можете редовно да ангажирате клиентите си с помощта на безплатен имейл маркетинг. По този начин имате потенциални клиенти, които могат да бъдат превърнати в действителни купувачи с правилния подход.
Хората са избрали да получават вашите бюлетини, така че вие носите голяма отговорност да предоставите нещо съществено.
Идея №3 - Писане на блог
Ако все още не блогвате, трябва! Постоянното споделяне на подходящо съдържание има значително влияние върху това къде се показва вашият сайт в резултатите от търсачката. Колкото по-високо сте на страницата, толкова по-вероятно е клиентите да могат да ви намерят.
Има нишови аудитории за почти всичко. Независимо дали става дума за маркетинг, готвене, пътуване или нови танцови тренировки, можете да блогвате за всичко, стига да смятате, че това е правилната тема и подходящо за вашата марка.
Идея №4 - Създаване на уеб сайт
Всеки може да създаде уебсайт и с инструменти като WordPress не е необходимо да сте ИТ разработчик, за да имате приличен уебсайт за вашия бизнес. Има множество онлайн уроци, които могат да ви помогнат и да ви дадат насоки.
Наличието на уебсайт е безплатна реклама, защото ако оптимизирате SEO, той ще се класира по-високо и ще се показва в търсачките, което ще доведе до повече клиенти и кликвания към уебсайта на вашият бранд.
Идея №5 - Публикувайте в безплатни онлайн обяви и директории.
Има множество онлайн обяви, където можете да публикувате своята „реклама“ безплатно. В България най-често срещаните и използвани са OLX.bg, Bazar.bg, Alo.bgи много други. Те имат много подкатегории, от които да избирате, така че можете да публикувате вашата бизнес обява в най-близкия сектор на вашия бизнес.
Идея №6 - Публикувайте в социалните медийни платформи
Една бизнес страница в социални медийни платформи като Facebook или Instagram също ви дава възможност да поставяте безплатни реклами в интернет. Органичният обхват, т.е. неплащането, е наистина ограничен, но с правилното съдържание можете да привлечете нови фенове дори без платени публикации и да увеличите връзките си. вашите контакти с целевата аудитория.
LinkedIn също е страхотна платформа за социални медии, която е по-бизнес ориентирана. Вашата марка може да култивира и насърчи бизнес контакти, може да наеме служители или да изгради осведоменост за вашия бранд.
Идея №7 - Инфографики (Анимирано видео)
Ако някога трябва да представите на последователите си информация, която смятате, че може да е скучна или твърде сложна, можете да се обърнете към инфографиката и анимираното видео.
Инфографиките превръщат скучните данни в съдържание, което е изключително привлекателно за споделяне. Има множество безплатни онлайн инструменти, които имат голямо разнообразие от стилове на инфографика за всеки тип информация.
Нашият екип от професионалисти в Spread It също е специализиран в създаването на анимирани инфографики, които могат да превърнат вашите идеи в увлекателни видеоклипове. Чрез инструментите за копирайтинг, графичен дизайн и илюстрация, анимация, музика и звуков дизайн, нашите специалисти успяват да превърнат всяка мисъл в привличаща вниманието атрактивна видео инфографика.
Идея №8 - Networking – (Изграждане на контакти)
За бизнеса работата в мрежа е един от най-добрите начини за свързване с потенциални клиенти или бизнес партньори. Колкото и силна да може да бъде платената реклама, връзката лице в лице и от уста на уста все още са един от най-добрите начини да представите марката си там и да започнете да развивате връзки и бизнес отношения, които могат да имат положително въздействие върху вашия бизнес. Хубаво е да имате някой, на когото можете да се доверите, ако имате нужда от помощ.
Идея №9 - Подкасти
Ако сте екстровертен и приказлив, подкастингът е нещо, което ви трябва да разгледате. Това е чудесен начин да достигнете до нова аудитория. Хората обичат да слушат подкасти, когато шофират, готвят, тренират и т.н.
Можете да създадете подкаст, който е подходящ за вашата марка и бизнес, или да отидете като гост в подкасти на други хора, където можете да говорите по много теми и да давате своите мнения и съвети. Това може да ви помогне да разширите обхвата си.
Идея №10 - Отзиви
Отзивите са изключително важни и трябва да помолите най-доволните си клиенти да оставят отзиви на платформи като Google и да споделят своите положителни отзиви от опита.
Първото нещо, което хората, които мислят да купят продукт, който никога не са използвали преди, е да потърсят отзивите му онлайн. Така че вашият бизнес трябва да работи върху това.