Всички маркетолози в даден момент са се сблъсквали с термините, използвани в пространството на дигиталния маркетинг. Почти невъзможно е да ги избегнете преди всичко, ако работите в областта на маркетинга. Така че рано или късно всички срещаме тези широко използвани от нашия речник на термините в дигиталния маркетинг.
Поради огромното количество и сложно звучащите имена, те може да изглеждат непосилни в началото, но ние сме тук, за да споделим някои от най-популярните термини.
Тези термини са в същността на дигиталния маркетинг и ние трябва да се опитаме да сме запознати с тях, независимо дали работим в традиционния маркетинг или повече от дигиталната страна на сферата със социални медии, реклами от Google, SEO, имейл маркетинг, уебсайтове и т.н.
In this blog post, we will explain what these words mean and hopefully help you decode the digital marketing industry. We will focus on terms that up-and-coming marketers might have missed or not paid much attention to. These are not just buzzwords that don’t mean anything but have substance and purpose.
Ето 10 термина, с които трябва да сте запознати.
SEO – оптимизация за търсачки
Оптимизацията за търсачки (SEO) е един от най-често срещаните маркетингови термини, с които се сблъскват дигиталните маркретолози.
SEO е процес на увеличаване на трафика към вашия уебсайт от неплатени резултати от търсене в мрежата. SEO изключва платеното търсене.
Оптимизирането на вашия уебсайт и съдържанието, което се публикува там, помага за SEO на вашия сайт и шанса ви да се класира по-високо в резултатите от търсенето.
Писането с конкретни ключови думи, които са популярни или подходящи за вашия бизнес, създаване на адаптивен към мобилни устройства дизайн на уебсайт и гарантиране, че уебсайтът ви е бърз и актуален, са чудесни примери за това какво е SEO.
Conversion rate (Коефициент на преобразуване)
Conversion rate , когато потребителите предприемат конкретно действие на страницата на вашия уебсайт или реклами в социалните медии. Той включва действия, които потребителите извършват на вашата страница, било то щракване върху реклама, абониране за имейл бюлетин или извършване на покупка. Това е важен показател в маркетинга, който ви дава средствата да поставите данните в контекст и да направите някои заключения от тях.
Mоже да варират в зависимост от индустрията и маркетинговата платформа.
PPC – плащане на клик
PPC означава плащане на клик, вид дигитален маркетинг, при който търговците плащат такса всеки път, когато се кликате върху една от техните реклами. Това е начин за закупуване на посещения на вашия уебсайт, вместо да се опитвате да го постигнете органично чрез SEO.
Има различни видове PPC реклами, като рекламата в търсачките е един от най-популярните видове. Тя ви позволява да наддавате за рекламно разположение в спонсорираните връзки на търсачката, когато някой търси по ключова дума, която е свързана с неговата бизнес област.
CPC – цена на клик
Цена на клик често се използва от търговци, които имат зададен дневен бюджет за кампания. Когато бюджетът на рекламодателя бъде достигнат, рекламата автоматично се премахва от ротацията на уебсайта за остатъка от периода на фактуриране. Например, уебсайт, който има CPC от 10 цента, би таксувал на рекламодател $100 за 1000 кликвания.
Процент на ангажираност
Процентът на ангажираност е основен показател за социалните медии. Той показва броя на хората, които проявяват интерес към вашата страница или съдържанието, което публикувате. Това е най-ясният знак за интерес и ангажираност. Някои общи индикатори за взаимодействия включват харесвания, коментари, споделяния и запазване на публикация.
ROI – Възвръщаемост на инвестицията
Възвръщаемостта на инвестицията (ROI) е мярка за ефективност, използвана за оценка на ефективността или рентабилността на инвестиция или сравняване на ефективността на няколко различни инвестиции. ROI се опитва директно да измери размера на възвръщаемостта на конкретна инвестиция спрямо цената на инвестицията.
За да се изчисли ROI, ползата (или възвръщаемостта) от инвестицията се разделя на цената на инвестицията. Резултатът се изразява като процент или отношение.
Маркетинг на съдържанието
Цялото съдържание, което създавате, което функционира, за да бъде полезно за вашите потенциални клиенти и последователи, е част от вашата маркетингова стратегия за съдържание.
Вашата маркетингова стратегия за съдържание включва всяко съдържание, което работи за привличане на нови клиенти и изграждане на информираност за марката. Това означава разработка на видео, маркетинг в социалните медии, блогове и дори имейл бюлетини.
KPI – ключови показатели за ефективност
KPI е метрика, която измерва как проекти, лица, отдели или бизнеси се изпълняват по отношение на предварително установени цели. KPI са начин за заинтересованите страни да видят дали напредват и дали компанията се справя добре.
Например, екип за социални медии може да има KPI за харесвания или последователи, придобити на месец. Това са жизненоважни показатели, които определят дали постигат целите си.
SEM – Маркетинг в търсачките
Search engine marketing is marketing a business using paid advertisements that appear on search engine results pages (or SERPs). Advertisers bid on keywords that users of services such as Google and Bing or Yahoo might enter when looking for specific products or services, which gives the advertiser the opportunity for their ads to appear on top alongside results for those search queries with high SEO optimization.
Marketing Analytics
Анализът на маркетингови данни е използването и проучването на данни, свързани с вашите дигитални маркетингови кампании. Използва се за определяне на успеха на минали кампании по отношение на ROI, реализации и трафик. Като анализирате данните относно минали кампании, трябва да можете да използвате подобрени дейности и стратегии.