These days any big TikTok influencer is at the forefront of popular culture and is shaping the social media landscape. They have the power to influence millions of people and are making a big buck from brands that utilize the huge potential of TikTok marketing.
Инфлуенсър маркетингът е най-ефективният начин за реклама в Тикток. Не е нужно да се притеснявате да настроите рекламите си така, че да отговарят на аудиторията, към която се опитвате да ги насочите.
Най-важният фактор за вас трябва да бъде ангажираността и информираността, която инфлуенсърът, с който работите, носи към вашия продукт или услуга. И обхватът е като никой друг канал в социалните медии. Имате уникалната възможност да откриете напълно неизползвана аудитория и всякакви малки общности, които все още не са достигнати.
Инвестирането във инфлуенсър партньорства в Тикток е чудесен начин да се уверите, че можете да оптимизирате присъствието си в социалните мрежи като марка. Ключът е да работите с инфлуенсъри , които отговарят на целевата аудитория на вашата марка.
Защо работата с инфлуенсъри в Тик Ток е от полза?
Компаниите, които са имали предишно сътрудничество с Тикток инфлуенсъри, съобщават, че разпродават своите продукти, което затвърждава представата, че те имат силата да задават нови тенденции и вайръл видеоклипове.
With an average spending time of an hour per day for the more than 800 million active users brands have the opportunity to capitalize on this enormous audience. If you’re marketing to Gen Z and not getting on with TikTok influencers, you’re going to be left behind.
27% от поколението Z са закупили нещо през последните 6 месеца поради препоръка на инфлуенсъри и им се вярва повече от рекламите – 66% от тях се доверяват наинфлуенсъри . Това означава, че съобщението в тяхното съдържание в Тикток достига до огромен брой последователи.
Ето няколко съвета за работа с инфлуенсъри в Тикток, за да помогнете за развитието на вашата марка.
- Поставете си цел
Наистина е важно да се запитате какво ще се опитате да постигнете с тази кампания. Дали това е осведоменост за марката, популяризиране на нов продукт или просто се опитвате да увеличите кликванията на страницата си, като предварително ги имате, ще ви помогне да намерите най-подходящите инфлуенсъри за вашите идеи и цялостна марка? Помислете какъв е бюджетът ви, с колко от тях бихте искали да работите и колко дълго искате да провеждате кампанията.
2. Обърнете се към подходящ за вашия бранд инфлуенсър
Съветваме ви да направите задълбочено проучване, което включва превъртане с часове през платформата, щракване върху хаштагове, които са свързани с вашия бизнес, и разглеждане на коя вашата целева аудитория вече е ангажирана. След това се съобразете с кратък списък с потенциалните инфлуенсъри, с които бихте искали да се свържете. Изборът на тях и с техните ценности съответстващи на вашата бизнес мисия. Работата с някой, който има подобни убеждения, е важен фактор, който трябва да имате предвид, когато оценявате уместността.
След като направите всичко това, трябва да свържете избраните от инфлуенсъри . Използвайки DM (лични съобщения) или още по-добре имейл, трябва да бъдете прозрачни от самото начало и да представите себе си и бизнеса си и защо смятате, че те са перфектни за вашата кампания. След това трябва да им кажете какво имате като идея за потенциалното си сътрудничество и накрая да бъдете прозрачни относно бюджета си и техните цени.
Ако отговорът от тях е положителен и желаете да обсъдите допълнително потенциалното сътрудничество, можете да ги помолите за поглед върху тяхната демография, ангажираност и предишни сътрудничества.
3. Дайте им творческа свобода
Трябва да имате доверие на инфлуенсърите. Познават публиката си и са майстори на занаята си. Те се ангажират с тях, докато показват техните личности и характер. Оставете ги да правят това, в което са добри и да се облегнат на техните препоръки и мнения за това кое е най-доброто за вашия продукт и начина, по който ще бъде представен пред тяхната аудитория.
Това не означава, че ще дадете на инфлуенсърие пълно управление във вашата кампания, а защитна калуза във вашия договор, ако има конкретни думи, които да използвате или избягвате, или някои основни точки за продажба.
Най-важното е, че трябва да се чувства истинско, а не по сценарий. Позволете им да общуват с аудиторията си по автентичен начин, който е ангажиращ и информативен за вашия продукт.
Поколение Z, което е най-голямата демографска група в платформата, е известно с това, че не обича да се предлага на пазара, което е причина, поради която маркетингът на влиятелни лица процъфтява. Те са по-склонни да купуват продукт, който им е представен от любим инфлуенсър, отколкото по-старите и традиционни маркетингови начини.
4. Изградете връзка с инфлуенсъра
Работата с инфлуенсър за дълъг период от време и различни проекти помага да се установи доверие между двете страни, което ще създаде по-лесна работна среда и взаимоотношения.
Вие също така ще изградите силна връзка с вашите последователи. Най-добрите партньорства за влиятелни лица се чувстват естествени и част от тяхното съдържание, което аудиторията им естествено свързва с вашата марка.
5. Измерете успеха на вашата инфлуенсър кампания
В края на кампанията е много важно да измерите вашите KPI и това да отговаря на вашата цел и следователно да определите успеха на сътрудничеството с тях. Тези прозрения са добри за разбиране дали инфлуенсърът е подходящ за вашия бизнес.
След всяка кампания задайте известно време, за да оцените какво кога е добре, какво се е провалило и какво сте научили от опита и как можете да го оптимизирате по-добре за следващата си кампания.
With these tips, you can capitalize on the roaring tiger that is TikTok influencer marketing. Outline clear goals, choose influencers who are relevant and aligned with your brand’s views, and execute an effective marketing campaign with this unique platform.
Start reaching out and make the most out of TikTok for your business.