Изграждането на бранд никога не е лесна задача, но накарането й да работи може да направи огромна разлика в начина, по който вашият бизнес се възприема от всички останали. Идентичността на марката е това, което казва вашата марка и какви са вашите ценности и как комуникирате и как искате да се чувстват хората, когато взаимодействат с вашия бизнес.
Какво си мислите, когато чуете думите "Apple" или "Tesla" или "Coca-Cola”? Всички те са утвърдени марки, които са заели място в главите на повечето хора, когато мислят за определен сектор от услуги. Без значение дали става дума за автомобили или услуги за доставка. Компаниите с най-силна идентичност на марката винаги ще бъдат на върха и техните конкуренти ще се борят да се утвърдят в челните редици на големите играчи.
Брандът е в основата на душата на вашата компания и е отговорен за влиянието на възприятията на хората, стимулира продажбите и ви отличава от вашата конкуренция.
Изграждането на марка не е само създаване на лого или уебсайт, правилната марка кара хората да мислят позитивно за вашия бизнес. Това е нещо, което много нововъзникващи компании се борят да разберат. Това че, бранда е основният движещ фокус за това колко успешен ще бъде вашият бизнес. Познатата и харесвана марка е един от най-важните активи за всяка компания.
Повечето потребители предпочитат да купуват продукти от марки, които са разпознаваеми за тях и много пъти собствениците на по-малки фирми трябва да се конкурират с вече утвърдени големи компании с неограничени ресурси за маркетинг и огромна част от лоялни клиенти, които се идентифицират с ценностите и продуктите на бранда.
Какво е бранд?
Бранда е нещо, което ви прави уникален и нещо, което ви отличава от всички останали. Мислете за това като за човек. Всеки човек има свой индивидуален набор от характеристики, които го правят него. От вашата личност през стила на обличане до начина на общуване.
Бизнесите имат своите имена, лога, цветове, гласове и репутация, които съставляват това, което са и как се възприемат.
Ето 5 стъпки за създаване на перфектния бранд.
Стъпка 1 – Идентифицирайте вашата целева аудитория и конкуренти
При изграждането на брандинг трябва да знаете точно до кого се опитвате да достигнете. Трябва да имате добро разбиране на текущия пазар и тенденции, преди да предприемете стъпката за създаване на бизнес марка. Мисленето за конкретната аудитория, която ще се наслади на вашите продукти и услуги, ще ви помогне да изградите визията на вашият бранд.
Ето някои от начините да направите това:
- Проучете вашата продуктова категория и анализирайте кои са вашите най-големи конкуренти в тази конкретна област.
- Потърсете форуми, които са свързани с вашата целева аудитория, и вижте какви са техните мнения и мисли.
- Създайте персона на вашия идеален клиент – като възраст, пол, местоположение и демографски признак.
- Разгледайте подобни уебсайтове и акаунти, които вашата целева аудитория следва в социалните медии.
Стъпка 2 – Развийте целта на вашата марка
Развитието на целта на вашата марка е начинът, по който ще се разграничите от другите. Използвайте основния диференциатор, от който ще се възползвате най-много. Намерете нещо, което ви интересува, независимо дали е околната среда, социалните проблеми или належащ въпрос.
Има някои въпроси, които трябва да си зададете, когато определяте целта на марката:
- Какви ново предлагате на потребителите?
- Какво ви прави уникален?
- Каква социална отговорност поемате?
- Какъв проблем решавате?
- Защо хората трябва да бъдат инвестирани във вашият бизнес?
Ще използвате тези идеи, за да информирате основата на вашата марка чрез слоган, лозунги, истории и др.
Проучванията показват, че 50% от потребителите по света казват, че сега купуват въз основа на ценностите и въздействието на бранда на компанията.
Стъпка 3 – Създайте име на бранда, лого и слоган
Наличието на добро име на бранда за вашия бизнес е първата стъпка, за да сте сигурни, че ще бъдете запомнени. Имате уникално име, което е лесно за запомняне и трудно за имитация и още по-трудно за объркване със съществуващите играчи на пазара.
Наличието на добро лого е важно, защото то ще се появи на всичко, което е свързано с вашия бизнес. То ще се превърне в идентичността на вашия бизнес. В идеалния случай ще искате да създадете своята марка с лого, което е уникално и мащабируемо, за да работи във всички размери.
Слоганът може да бъде полезен не само за вашият бранд, а и може да се използва в биографията на социалните мрежи, уебсайта, визитни картички и навсякъде другаде, където имате много малко думи, за да окажете голямо влияние.
Добрият слоган е кратък, закачлив и прави силно впечатление за повишаване на осведомеността за марката.
Стъпка 4 – Споделете вашият бранд навсякъде
След като създадете визията на вашият бранд трябва да го споделите с останалия свят. Създаването на ръководство за стил за всеки, с когото работите, така че да е лесно за следване и да има последователност, е чудесен начин да се уверите, че бранда ви е свързан с вашата визия. Ето някои канали, върху които трябва да се съсредоточите:
- Social media – социалните медии са най-добрият инструмент за изграждане на информираност за вашият бранд. Можете да споделяте публикации, видеоклипове, снимки и графики, представящи компанията, и дори да насърчавате хората да споделят бранда с приятелите си.
- Онлайн уебсайт – открояването на логото на всяка страница от уебсайта ви ще ви помогне да затвърдите гласа на бранда и да се преплита кохерентно със съдържанието на вашия уебсайт.
- Маркетинг – независимо дали става дума за традиционен или дигитален маркетинг, вашата марка трябва да бъде ясно видима във всяка маркетингова кампания. Уверете се, че вашето изображение се показва при всяка възможност.
Стъпка 5 – Не се страхувайте да се развивате и да растете с времето като марка.
Изграждането на бранд не спира със създаване на лого или слоган или дори със стартиране на информираността за вашият бранд, който трябва да остане последователен навсякъде, където клиентите ви взаимодействат с вас, от уебсайта ви, стоките, чак до начина, по който отговаряте на клиентите в Twitter.
Ще продължите да растете и развивате дизайна и идентичността на бранда ви, научавате повече за това кои са вашите клиенти и как да комуникирате с тях.
Важно е да оцените, че точно както в реалния живот, никога не можете да контролирате как хората възприемат идентичността на вашата марка и това е нещо, с което трябва да намерите мир.
Не можете да контролирате индивидуалните възприятия, които съществуват в ума на всеки човек, но можете да се уверите, че любовта ви към това, което правите, резонира с основната ви аудитория.