Тик Ток е огромен. Тези думи описват перфектно лекомисленото приложение, което скролвате безкрайно след дълъг работен ден или по време на пътуването в метрото.
Всички от влиятелни лица, знаменитости, тийнейджъри и баба ви са в TikTok. На пръв поглед платформата изглежда като място за забавни видеоклипове, липсинк видеа и известните Тикток танци, или от време на време достойно за настръвхане съдържание, което ви кара да поставяте под въпрос всичко.
Много хора, ориентирани към бизнеса, все още смятат, че няма място за представяне на своите продукти и услуги, но има толкова голям потенциал техният бизнес да използва приложението и да достигне до аудиторията си по креативен и забавен начин.
Какво е TikTok и колко хора използват платформата?
TikTok се представя като приложение, където кратките мобилни видеоклипове са основният фокус на функциите му. Видеоклиповете могат да бъдат от 5 до 60 секунди. Основната черта на приложението е, че всеки може да стане известен или инфлуенсър от комфорта на спалнята си.
Потребителите могат лесно да добавят привлекателни филтри и ефекти, а вие също така получавате огромна библиотека от музика, до която можете да получите достъп, за да добавите към вашите видеоклипове, които да допринасят за това да ви хванат окото.
Алгоритъмът използва AI, за да предостави на потребителите препоръки кои видеоклипове трябва да гледат въз основа на предишните им гледания, което улеснява потребителите да откриват ново съдържание, а също така улеснява създаването на вайръл клипове.
Приложението има над 2 милиарда изтегляния и има повече от 800 милиона активни потребители по целия свят и расте с всеки изминал ден.
Основната демографска група на потребителите са тийнейджъри и млади хора, известни още като Gen Z и Милениалите. 32,5% от потребителите на TikTok в САЩ са на възраст между 10 и 19 години, а 29,5% са между 20 и 29 години.
Огромният брой потребители там може да осигури достъп до огромна недостигната аудитория и изглежда, че е много по-лесно видео съдържанието да стане много гледано в Тик Ток, отколкото в други социални медийни канали за споделяне на видео.
Има над 150 различни държави, а вайръл видеоклипове на платформата могат да достигнат до целия свят. Ако търсите достигане до международни пазари, тогава Тикток е ефективна платформа за достигане до нови пазари.
Защо трябва да се интересувате от ТикТок?
Може да седите и да си мислите защо имам нужда от друга платформа за социални мрежи за моя бизнес. Вече съм пълен с другите и това е напълно основателно притеснение. Но можем да твърдим, че това е инвестиция, която си заслужава, тъй като Тикток е сравнително нова платформа с фокус върху спечелването и привличането на повече потребители, а не върху силното осигуряване на приходи от платформата, следователно може да бъде лесно за търговците да извлекат максимума от Тикток, като харчат най-много върху съдържанието и да постигат максимален обхват за кратък период от време.
Можете да рагледате най-популярното съдържание и да го използвате в своя полза, когато създавате свое собствено съдържание.
Как да започнете своя бизнес в Тик Ток?
Ако най-накрая решите да опитате и да преминете към тъмната страна, най-добрият съвет би бил да се опитате да разберете и проучите платформата, преди да започнете да създавате своето съдържание. Ще трябва да видите какво правят другите конкуренти и марки, защото следването на вашата LinkedIn или Facebook стратегия няма да стигне далеч.
Ето някои неща, които трябва да направите, преди да станете пълноценен ТикТокър.
1. Разберете вашата целева аудитория – отделете малко време, за да разберете какво правят вашите конкуренти и коя е вашата целева аудитория и какво съдържание им харесва.
2. Създайте свои собствени видеоклипове – звучи доста стандартно. Никой няма да ви помоли да изобретите колелото. Работи добре, така че се придържайте към формулата. Обмислете идеи и се вдъхновете от всички останали и вземете камера на телефона (нищо фантастично) и започнете да записвате. Можете да добавите музикални филтри и други забавни ефекти, за да направите видеоклипа си по-ангажиращ.
3. Повторете старото съдържание – ако вече сте създали съдържание за другите си канали в социалните мрежи, не се страхувайте да го публикувате в TikTok.
Докато TikTok е място за по-забавно и безгрижно съдържание, вашата марка трябва да има ясен образ, който предава във всички социални медийни платформи. Цялостната ви марка трябва да е кратка и да не се различава напълно от място на място.
4. Създайте редовен график за публикуване – редовното публикуване в Тикток е най-добрият начин да увеличите шанса си съдържанието ви да стане „виждано“ или дори по-добре „вайръл“.
Част от съдържанието ви няма да получи толкова гледания, колкото сте се надявали, но от време на време ще ударите джакпота, където видеоклип, за който не сте положили много усилия или най-малко очаквате, става вайръл и ви привлича нови последователи и ангажираност. По този начин можете да използвате връзки във вашия профил, така че повече хора да могат да щракнат върху вашия уебсайт или страница във Facebook.
Така че можем да кажем, че можете да разгледате най-добрите моменти за публикуване в TikTok, което ще ви гарантира много ангажираност.
5. Използвайте хаштагове – Ако искате да бъдете открити, трябва да проучите кои хаштагове са в тенденция, върху какви хаштагове кликва вашата целева аудитория и кои хаштагове са свързани най-много с вашия бизнес.
Хаштаговете трябва да имат смисъл за вашите видеоклипове не само защото са най-популярните и актуални. Потребителите, които щракнат върху вашите видеоклипове върху несвързани хаштагове, ще се дразнят и разочароват и шансът те да се върнат на страницата ви пада до нула.
6. Бъдете креативни – TikTok ви позволява да бъдете креативни и да създавате свое собствено съдържание, което може да се разглежда като инвестиция за вашата марка. Ако създадете интересно, забавно и образователно съдържание, което предизвиква разговори, независимо дали е свързано със социални въпроси или по подходящи теми, това ще помогне за повишаване на ангажираността.
Направете крачката
Радваме се да споделим тези съвети и информация за платформата, така че топката вече е във вас. Ако някога сте мислили да стартирате своя Тикток, надяваме се, че тази публикация в блога ви е помогнала да вземете това решение.